2015.10 Szlakiem wspomnień: Mazury, Szczecin, Trzebież oraz prelekcje

Moje jesienne odwiedziny Polski były pod hasłem „żeglarskim szlakiem wspomnień”.

Z dużą nostalgią oglądałem poczciwe „Omegi”. Już niedrewniane tylko z laminatów, ale wielkość i wyposażenie takie jak przed laty. Trudno było mi wyobrazić jak wtedy pięć osób pływało na tych bez kabinowych łódkach. Musieliśmy wtedy zmieścić całe nasze wyposażenie. Na noc rozbijaliśmy pałatkę na bomie i tak spaliśmy na podłodze obok skrzynki mieczowej. Wtedy było nam luźno, a teraz w dobie wypasionych jachtów żeglarze też zmienili się?

W Szczecinie w Camping Marina zaokrętowałem na pięknym żaglowym oldtimerze s/y „Olander”https://youtu.be/sZGHuR1yOUY Jest to chluba właścicieli Oli i Andrzeja Kocewicz. Wydobyli oni z dna wrak starego kutra rybackiego i korzystając z doświadczenia już nielicznych, żyjących jeszcze szkutników, wybudowali piękny kecz gaflowy.

Więcej czytaj2015.10 Szlakiem wspomnień Mazury, Szczecin, Trzebież oraz prelekcje

 

Zobacz filmy:

Żaglowy Oldtimer s/y „Olander” – pod żaglami na Bałtyku

„Mazurskim szlakiem wspomnień 1965-2015”:

 „Szlakiem Wspomnień COŻ PZŻ Trzebież Rok 1971 i obecnie 2015”: